關於我自己

我的相片
Taiwan
跨越現實與虛幻的分野,躍成玄靈裡的泡沫。
隔離了人世間所產生的距離感,恰似透過玻璃櫥窗來看著所有一切。
我只是一個努力成為平凡的人,並樂於享受有限的生命。
『生命的存在並不拘泥於特定的形式。』 風,如是說。
撕裂後的靈魂歸處,不是唯一的選擇,而那,也不只會是吞沒在黑暗裡的深淵。

2008年8月4日 星期一

[心情] 感謝


剛讀到一篇文章,覺得很有味道。
作者網誌上的音樂讓我在這深夜裡也感覺到了溫暖。

在滄海之粟的世界裡,人們充滿多種渴望,當渴望的事物越來越多的時候,也象徵著人們可擁有及失去的也越來越多。

不管是一顆真心加味的愛情,或一段真誠懇摯的友誼,早已被物質慾望不斷被誇張的普羅價值觀逐漸扭曲,扭曲。

聆聽著這首歌,思海不斷的飛掠起伏著。
回想起曾經天真的年代,那早已隨著流金歲月的過往而塵封的曾經。
從欣喜於投奔廣闊世界裡的單純,直到如今滄桑歷盡後的無語。



即使在霓虹繽紛的街景中,我仍習慣追尋那黑白似的單純色彩。
身處於爾虞我詐的人群裡,我還奢望再次於剎那間的憾靈悸動。

我想,上天剛剛給了我一個擁抱,在此刻,當我聆聽著這首歌的此刻。
感謝一切。


Bread - If (1971)

If a picture paints a thousand words

Then why can't I paint you?

The words will never show the you I've come to know


If a face could launch a thousand ships

Then where am I to go?

There's no one home but you, You're all that's left me too


And when my love for life is running dry

You come and pour yourself on me

If a man could be two places at one time

I'd be with you

Tomorrow and today beside you all the way


If the world should stop revolving

Spinning slowly down to die

I'd spend the end with you, and when the world was through


Then one by one the stars would all go out

And you and I would simply fly away

沒有留言: